2015. augusztus 24., hétfő

Édes élet kritika - Charlotte R. Congrand

Ahoy!
#MégMindigMenciVagyok

Ma meghoztam az első kritikámat aminek a megírását kifejezetten élveztem! S bár ez egy kritika nem ajánló, én azért ajánlom hogy olvassatok bele. (Na Charlotte ezt is jól megmondtad...) Jó olvasást és sietek a többi kritikával! Nyugodtan lehet tőlem rendelni (Bár már csak három szabad hely van nálam.) Szóval aki Vattapamacsos Charlotte magával beszélős kritikát szeretne nyugodtan írjon emailt: charlottee888@gmail.com


Szeretném megemlíteni a kritika elején, hogy a kinézetre azért nem fogok kitérni, mert az írónővel így beszéltük meg!

Történet:
Alap sztori, fülszöveg:  Az alap sztori nem a legegyedibb. Sőt! Ha valaki meghallja azt a két szót, hogy Gimis blog megy és keres egy hidat. Rögtön elítélik az ilyen blogokat, mert elég nagy részük nem túl igényes… Kit álltatunk? Mintha egy macska odahányt volna néhány blog kinézetére és a mancsával elkezdett pötyögtetni. De amiről ma kritikát írok nem ilyen! Mindenki egészen nyugodtan olvassa el a Fülszövegét a blognak, ahogyan én is tettem.  Erre nem igazán tudok mást mondani, csak azt, hogy gratulálok. 
Szép, kerek és összeszedett mondatokat írtál. A szöveg engem teljesen magával ragadott, és el is kezdtem rögtön olvasni! A fülszövegből már gondolni lehet, hogy viszel bele pár bámulatos csavart – így is tettél egyébként-, ami még izgalmasabbá és egyedibbé teszi a történetedet.
Ahogy pedig befejezted csak rátesz egy lapáttal, ugyanis az különösen tetszik! Kíváncsivá teszed azt, aki a fülszövegedet elolvasta és számomra azt sugallják azok a sorok, hogy egy részt legalább el kell olvasnom különben Barby jön és felképel. Tehát mint mondtam csak gratulálni tudok, mert te foglalkozol a blogoddal és nem a macskáddal íratod meg a részeket…

Összességében: Nagyon tetszik a fogalmazás módod. Kerek, egész mondatokat írsz és mindenféle helyesírási hiba nélkül írsz -bár látom van bétád-.     
5/5

Szereplők: A történet főszeremlője egy Barbi nevű lány aki Budapesten jár gimnáziumba. Úgy gondolom, hogy ő egy elég makacs lány akivel ha elkezdesz vitatkozni nem fejezed be amíg igazat nem adsz neki. A történet -szinte elején- szakítanak a barátjával akivel eddig távkapcsolatban éltek. Már bocsánat, de 14 éves korban egy távkapcsolat halálra van ítélve.Jön a kaszás és kinyírja... Hát a kaszás nem más volt mint Andris, Barbi pasija. Csak a szokásos -való életben is megélt- szakítás; telefonon közli, hogy nem működik, a lány belemegy a csak barátságba, pár napos sírás és végül feldolgozta. De ez még jól is jött, mivel a lány után érdeklődik egy osztálytársa, Barbi viszont másba szerelmes. (Tisztelt fiúk, lányok, kedves Vattapamacs alattvalóim! Ez egy olyan szerelmi bonyodalom és annyi a csavar benne, hogy labirintusnak képzeltem.) 

Bence az a fiú, akit tényleg minden lány és szülő elfogad és rá vágyik. Bence minden lány, szülő és meleg álma! Tényleg nagyon tisztelettudó, kedves és aranyos Barbival. Viszont ő egy tipikus lány és a rossz fiú kell neki. Ennek ellenére Bence próbálkozik és komolyan majd bekakil annyira szeretne Barbira úgy gondolni mitn a barátnőjére.

Adrián. Hm... Rossz fiút emlegettem? Mert ő bizony az! Egy menő, nem törődöm semmivel, a haverokkal lógok és persze gitározok. Megmondom őszintén én is rossz fiú párti vagyok, ezért a Team Adrián csoportot erősítem. De Adrián szíve másért dobod akire senki sem gondolna... (Ha érdekel olvasd a történetet és egy különkiadásból megtudhatod!) Igazi nőcsápász és Bence tényleges ellentéte. Elképzelhetetlen, hogy ők jóban legyenek. Vagy mégis? Adrián és Bence a legjobb barátok és egyéb ok-ok miatt együtt is élnek (Ez is kiderül ha olvasod a blogot.) De egy lány vajon elválaszthatja őket? Hát ezt még senki se tudja, de erre még én is kíváncsi vagyok!

Vivi, egy élettel teli, vidám, mosolygós és kedves lány; aki nem mellesleg Barbi legjobb barátnője! Hát szerintem róla nem kell sokat mondanom... Egy rózsaszín felhőkkel teli világban él, sokszor elpirul, van egy cuki pasija és minden klappol nála. Na szóval csak a szokásos. (- De hiszen azt mondtad ez egy jó történet, akkor mért állítod be a szereplőket úgy mintha sablonosak lennének? - Minden történetben megtalálhatóak ezek a szereplők, de az írónő a legjobbat hozza ki a talán sablonosnak tűnő szereplőkből is! Amúgy meg hagyjál már... Épp kritizálni próbálok.)

Összességében: Szerettem volna kevés spoilert belevinni a kritikába ezért úgy tűnhet, hogy minden szereplő totál sablonos és nem történik semmi nagy durranás velük. Hát ez nem így van! Olyan fordulatokat tudtál belevinni a történetbe, hogy én is csak ámultam és bámultam néhol.     
5/5


Helyesírás, fogalmazás: Úgy gondolom, hogy más elég sokszor megemlítettem azt, hogy én nem találtam se helyesírási sem pedig fogalmazási hibákat. De mivel van egy bétád úgy gondolom, hogy ez így van jól. Komolyan mondom, hogy úgy terveztem hosszú kritikát írok, de mivel még azt is kiküszöbölted, hogy legalább valamit kritizáljak elég nehéz dolgom volt! A fogalmazásodban kivetnivaló nincs, hiszen kerek, hosszú mondatokat írsz. Minden szavát értettem, szóval nincs is miről beszélnünk...
5/5
Végeredmény: 15/15
Nagyon ügyesen írsz és csak így tovább! Próbáltam tényleg kritizálni de megmondom őszintén, hogy szeretem a blogodat. Én úgy gondolom, hogy tudok szőrösszívű lenni, és durva kritikát írni de nem ment. Hiszen, ami jó egy blogban az nálad megtalálható. Gratulálok, elérted, hogy keveset viccelődjek és esetleg tegyek gúnyos megjegyzést... Magyarul, hogy hasonló iromány legyen mint a bemutatkozó szövegem. Remélem folytatod a blogot és be is fejezed. A blogolást se hagyd abba mivel szerintem tehetséges lány vagy!
Charlotte,
a fő Vattapamacs

© A kritika nem bántásból íródott, ha bármit amit mondtam sértésnek vettél akkor sajnálom, de így jártál.

2 megjegyzés: