2014. szeptember 14., vasárnap

Hogyan írj meg egy prológust? *MM*

Most már egyre jobban kezd idegesíteni, hogy szinte minden blogon van prológus, amivel nem is lenne gond, ha az is lenne! Megkérdeztem több embert, hogy szerintük mi is ez (félre ne értsetek, diplomázott könyvmolyokat kérdeztem meg róla) és egyikük sem úgy írta le, mint ahogy általában van egy blogon.

A prológustól legmesszebb álló "prológus" talán a "Hali, a nevem XY!".
EMBEREK NEM EGY BÉNA BEMUTATKOZÁS A PROLÓGUS.
Miért írsz prológust, ha halvány lila gőzöd sincs arról, mit takar ez a szó?
Attól, hogy elolvastál két igénytelenül megírt, sablon blogot, aminek van úgy nevezett "prológusa", attól te azt még nem fogod tudni, hogy mit jelent ez a szó.

A prológus egy bevezető, valóban, de mondjuk elolvashattad volna egy értelmező szótárban vagy csak simán a neten a wikiszótárban. A prológus egy bevezető, amit én kicsit elvontnak, sejtelmesnek gondolok, az írók általában a könyv végén (!!!) írják meg, pontosan ezért. Fogalmam sincs melyik könyvet olvastam, amelyikben elolvastam a prológust elkezdtem gondolkozni, hogy milyen bogyókat szed az író és ott be is csuktam, majd egy év után elolvastam és nem találtam szavakat, amivel kifejezhettem volna, hogy milyen eredeti és kreatív a történet.
Nos, blogoknál lehetetlen a végén megírni, mivel hát na értitek...de ettől függetlenül lehet írni, csak akkor csináljuk rendesen, nem igaz? Szerintem de.

Ha prológust akarsz a történeted minden egyes részét ki kell találnod, mert anélkül bele se kezdhetsz! Azt is olvastam, hogy a prológus értelmét csak a könyv végén érti meg igazán az olvasó. Ajánlom, hogy gondolataid jegyzeteld le és azok közül választ ki a legjobbakat és halvány, kissé kétértelmű sugallatokkal áruld el történeted, amit persze akkor még senki se ért, de a történet befejeztével mindenki megvilágosodik.

A második habi prológus, amit még sokszor látok, hogy egy prológus helyett egy fejezetet olvasok el, ami annyiban más a többinél, hogy sokkal rövidebb.
Ember nem csak prológus van, hanem sima bevezető is :D
Abba nyugodt szívvel írthatsz le előzményeket, nem szólok bele eskü. :D

A harmadik kamu prológus az nem más, amikor elolvasod a prológust, és tudod az egész történetet. Magyarul fülszöveget írnak prológus helyett. Hmm...kéne valamit mondanom erről? A kettő nem éppen ugyanaz és kész-pasz.

És (bár ez nem a tartalomról szól), egyszerűen kikészít, ha "prolinak" becézik. Annyira nehéz nyolc betűt leírni? Mert, ha igen, akkor ne várd a sok olvasót.

Ez a bejegyzés lehet kissé össze-visszára sikerült, amiért előre is elnézést kérek, de azért remélem érthető volt. :)
Valamint elnézést szeretnék kérni, ha ezzel valakit megsértettem, nem volt szándékom, csupán kissé elegem lett már ezekből.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése