2015. január 14., szerda

Veronika meg akar halni #könyvajánló

 Sziasztok!
Az első könyvajánlómat/könyvkritikámat hoztam el nektek, ami a ma reggel kiolvasott könyvemről, a Veronika meg akar halni című történetről írok. Valaki kért kritikát is, de mivel nem említette kitől, és azóta sem reagál, így nem tudom, hogy megírjam e. Mindegy, nem is húzom tovább az időt, ha a könyv címe megfog titeket engem megfogott olvassátok tovább a bejegyzést, hiszen részletesen írok mindenről!


Miért pont ez? Talán ez a rész nem is annyira fontos, de mégis úgy gondoltam írok róla pár szót nektek. Elég sok helyen hallottam már Paolo Coelho nevét, rengeteg idézet van tőle az életről, és mindenféle dologról, de eddig nem találkoztam a könyveivel, aztán a nagynéném valaki említette, hogy ha szeretem az olyan könyveket, amiknek van üzenetük, olvassak tőle, így hát elmentem a legközelebbi könyvesboltba, Tescóba és megnéztem, hogy lehet e nálunk kapni, és hát lehetett. Elég sok ilyen kisebb kötetet találtam, de leginkább ennek fogott meg a címe, így ezt választottam, és hát karácsonyra meg is kaptam, egy másik szintén Coelho könyvel együtt.
Fülszöveg alapján ítélni? Általában én elolvasom a könyvek hátlapját, fülszövegét, ha úgy tetszik, és az alapján választok, hogy érdekel-e a mű, vagy sem. Sajnos a könyvet kölcsön adtam az egyik barátnőmnek, az interneten pedig nem találtam meg a fülszövegét, de kedvcsinálónak itt van pár idézet, amik a kedvenceim.
„- Mi veszi rá az embert, hogy önmagát gyűlölje?
- Talán a gyávaság. Vagy az örökös félelem, hogy rossz, és nem felel meg az elvárásoknak.”
„Minden ember egyszeri és megismételhetetlen - a tulajdonságaival, az ösztöneivel, az örömeivel és a kalandjaival együtt.”
Borító? A könyv borítóját többször is felújították, de nekem személy szerint ez a kedvencem, ami most van az enyémen is. Annyira letisztult, egyszerű, mégis van üzenete, ahogyan magának a műnek

is, és az, hogy festményként van ábrázolva, szerintem csodálatos. Minden könyvnek ilyen szépnek kellene lennie. Erről nem is nagyon tudok mondani többet.
Vélemény a történetről? Adott egy huszonéves lány, Veronika, aki egy zárdában lakik, és próbál megfelelni mindenki elvárásainak. Nem dühöng feleslegesen, nem megy bele egy éjszakás kapcsolatokba, és a többi. Mindig gátlásos, remek barátai és állása van, szerető szülei, de mégis unja az életét és meg akar halni. Az öngyilkossági kísérlete azonban nem jár sikerrel, így főhősnőnk bekerül a ljubljanai elmegyógyintézetbe, ahol rájön arra, hogy talán mégis van értelme az életének. Új barátok, szélsőséges szexualitás, és az élet szépségei várják őt.
Nos, igen van benne szexuális tartalom, de nem olyan durva, mint pl. a szürkében, csupán egy fél oldal szól erről a könyvben. A történet igazán megfogott, és annyi érzés kavargott bennem az olvasása alatt, hogy meg sem tudom fogalmazni. Néhol sírni akartam, néhol egyet értettem valamelyik hősünk álláspontjával, és végigkísértem mindent, amitől én magam is rájöttem, hogy az életnek igen is van értelme. Szóval csak ajánlani tudom mindenkinek, olvassátok el!
Ha pedig van valaki aki olvasta, várom a véleményét a könyvről kommentben! Beszélgessünk! 

A következő könyv ajánló a Ha maradnék c. könyvről érkezik, mert sikerült megszereznem! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése