2015. január 7., szerda

#kritika2 és olvasmánylist

Sziasztok!
Meg is érkeztem a második kritikámmal, illetve a könyvlistámmal, amiről majd szeretnék nektek ajánlót/kritikát írni. Esetleg ha van még ötletetek könyvekkel kapcsolatban, vagy szeretnétek, ha blogotokról kritikát írjak, chatben illetve a bejegyzés alatt kommentben szívesen várom a megjegyzéseket! 
  • A nővérem húga
  • Az időutazó felesége
  • Ha maradnék
  • Veronika meg akar halni
  • Az ördög és Prym kisasszony
  • Szerelem a kolera idején
  • Beavatott trilógia
Egyenlőre ennyi lenne! 
xoxo; Ariana D. 



Szeretném felhívni a figyelmet, hogy ez a kritika az én személyes véleményem, szóval vagy megfogadod a tanácsaimat, vagy nem! Senkit nem akarok eltéríteni az írástól, csupán őszinte vagyok!

Design: nem nagyon lehet a fejlécbe belekötni talán csak annyi, hogy a széleit le kellene kerekíteni, hogy jobban passzoljon a sablonhoz. A modulokba megpróbálnám a szöveget sorkizártra állítani. A szereplők egyébként szépen meg vannak csinálva, mondjuk, az feltűnik, hogy a középső (Korey) képe nem egyezik a többiekével, de ez nagyon minimális dolog. A színek egyébként nagyon jól harmonizálnak, miközben olvasom, komolyan olyan, mintha megnyugodna tőlük a lelkem.  Megnéztem a trailered, mert, hogy az is van, bár nem vagyok egy nagy videós, így csak azt tudom elmondani, hogy szerintem kivételesen jó munka. A tralierek többsége kissé összecsapott, a gifek nem passzolnak egymáshoz, de a tiéd tetszik! Kicsit felelevenítetted a TVD-s emlékeimet. *o* Katherine.
10/9
Környezet: A fülszövegről nem sok mindent tudok mondani. Tele van világgal, meg iróniával, meg utálatossal, és összegezve elég rövid lett. Én a helyedben kicsit terjedelmesebbre írtam volna, hogy az olvasó nagyobb képet kapjon a dologról, amit mutatni fogsz neki. Én igazándiból a prológust is a környezet menü ponthoz veszem, mert egyfajta környezete a többi a résznek, olyan, mint egy kert, ami felvezeti a házat, ahová be fogsz lépni. Igen, szóval, elolvastam, és nem tudok belekötni. Adott egy lány, Demetria, akinek az édesanyja belehalt a szülésbe ezért ő árvaházba került, mert az apja volt olyan ölnivaló kedves, és nem vállalta a felnevelését. Onnan egy igen gazdag és befolyásos angol (?) nő vette magához. Itt térünk vissza az iskolába, ahol két diák van egy egész tagozaton, és természetesen utálják egymást. Azt is levettem, hogy a lány valószínűleg utálja a tanárát. Nos, az elképzelés nem rossz, mondjuk nagyon gyorsan és nagyon sok rengeteg információt zúdítasz rá az olvasóra már a prológusban. Javaslom, hogy ha legközelebb nekiállsz írni, a főszereplő múltját próbáld a későbbi fejezetekben kifejteni, visszaemlékezéssel, vagy esetleg úgy, hogy másnak beszél róla. Lassan adagolj, mert egy olvasó vagy lehet, csak én vagyok, ilyen gyenge könnyen elvesztheti a fonalat. Mondjuk a tiedet még lehetett követni, de én ezt tanácsolnám. Egyébként a fogalmazásod eddig szép, alig találtam benne néhány helyesírási hibát, talán csak két helyen. Ha ezeket átnézed, akkor, egy nagyon jó írást fogsz tudni összehozni.
10/7
Ötlet: Az ötletet jónak találom. Remélem a megvalósítás is hasonló jó lesz. Eddig nem sablon, legalábbis engem nem emlékeztet semmire. Figyelj oda arra, hogy ne váltogasd az időket. Az első fejezet például tele van azzal, hogy hol múltban írsz, hol jelenben.
10/6
Megvalósítás (fezetek összegezve): Nos, ugye az első fejezetben szegény főszereplőnket lefeleltetik, aztán elmegy tesire, ahol együtt öltözik Kolossal (?), én nem engedném, hogy velem öltözzön, de kinek mi. Aztán egy laza ebéd. Tényleg, honnan tanulta a kéz felcsavarós technikát? Majd ismét egy nagyszabású Kolos színdarab következik. Ennyi történik, az első fejezetben nekem valamiért mégis tetszik a történet. Attól függetlenül, hogy nem írsz le rengeteg dolgot, élvezetesek a felvezetések, némelyik poént meg is mosolyogtam, és fel is iratkoztam egyébként hozzád, mert kíváncsi vagyok, hogy milyen történetet fogsz kerekíteni ebből.
10/9
Összesen: 40/31


2 megjegyzés:

  1. Kedves Ariana!

    A nővérem húga egy nagyon, de nagyon jó történet. Csak a filmet láttam, aminek csodával határos módon egészen elfogadható szinkronja van. Őszinte leszek; végig bőgtem. Pedig hidd el utálok sírni. A beavatottnak első részének szintén csak a film változatát néztem meg, azthiszem a második is hamarosan jön, de az is lehet, hogy már meg is van. Az is egy jó kis sztori én imádtam. A listádról még a Ha maradnék c. könyvről és filmről hallottam, tervezem is elolvasni.

    És akkor jöhet is a kritikám. A fejléc lekerekítését már más is mondta, de sajna nem tudom, hogy lehet megcsinálni. Kerestem, de nem találtam. Örülök, hogy a trailert is megemlítetted, nagy munkám van benne, de megérte. A történetre vonatkozó tanácsaidat igyekszem megfogadni.

    Köszönöm szépen a kritikát!: )

    Üdv.:
    G. Yepp

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm, hogy hozzászóltál a könyves dolgaimhoz is! Jó tudni, hogy valakit érdekel! :)
    Nagyon szívesen, nekem is nagyon tetszik a blogod, épp ezért követlek majd nyomon folyamatosan továbbra is!
    Nagyon szívesen! :)
    Üdv; Ariana D.

    VálaszTörlés